23 września 2011

Sorbet cytrynowy

  • Lato niestety od nas już ucieka... Trzeba znowu będzie czekać dobre pare miesięcy na ładną, słoneczną i bardziej optymistyczną pogodę... 
  •  Mimo wszystko, czas na lody i sorbety jeszcze dla mnie się nie skończył, i rezygnacja z takich deserów pewnie jeszcze szybko mi nie przejdzie. 

Składniki:
- 1,5 szklanki wody
- 0,5 szklanki cukru trzcinowego
- 1,5 szklanki soku z cytryny
- 2 łyżka miodu
- 2 łyżki skórki z cytryny
- szczypta soli

  • Cukier wrzucamy do wody i gotujemy na małym ogniu do momentu jego rozpuszczenia.
  • Następnie zdejmujemy garnek z gazu, dodajemy skórkę z cytryny i przykrywamy pokrywką. 
  • Czekamy około 15 minut i dodajemy sok z cytryny, miód i szczyptę soli. 
  • Kiedy naczynie wystygnie i wkładamy do zamrażarki.  

15 komentarze:

Talvi pisze...

Świetny przepis. Dotychczas robiłam tylko sorbet truskawkowy, chociaż chyba troszkę za bardzo mi się zmroził. ^^' Cytrynowy tez musi być pyszny, a jeśli w domu mam ciepło, to nawet śnieg i mróz za oknem nie przeszkodzi mi w jedzeniu lodów i sorbetów. :D

Picali pisze...

Uwielbiam lody cytrynowe. Sama nigdy lodów nie robiłam, ale po przeczytaniu tak wspaniałego przepisu - chyba zacznę robić. :)

asieja pisze...

pyszne na koniec lata :-)

Panna L pisze...

A ja ostatnio jadłam sorbet cytrynowy.. niestety kupny, ale po spojrzeniu na Twój przyszedł mi na myśl jego smak.. :)
Pycha, faktycznie dobre pożegnanie sezonu letniego.. :)

Tyna pisze...

Uwielbiam lody cytrynowe, zawsze takie wybieram, kupując gałkowe:) czas zrobić sorbet własnoręcznie:)

shaday pisze...

Sorbet cytrynowy zawsze był moim ulubionym. ;) Świetny przepis, zapisuję. ;)

monami pisze...

ja tam lody i zimne desery jem przez całą zimę ;)

goh. pisze...

super lody na pożegnanie lata:))) pozdrawiam!

mania179 pisze...

Za to będzie jesień i zima :)
A ja lody i sorbety jem ciągle, cytrynowy uwielbiam!

kabamaiga pisze...

Troszkę mi teraz za zimno na sorbet, ale w ciągu dnia pogoda była w sam raz na takie cudowne szaleństwo.

Kaś pisze...

wspaniały, taki bielutki. kojarzy mi się ze śniegiem i zimą - żeby nie było jestem miłośniczką zimy i czekam na nią z wytęsknieniem :)

burczymiwbrzuchu pisze...

Lato, lato, a tu już jesień! Ale nic mnie to nie obchodzi i poproszę o porcję cytrynowego sorbetu ;)

Tylko Spróbuj pisze...

idealne!
poproszę duuużooo :)))

Herbaciarz pisze...

Muszę dziś zrobić. Skórkę można samemu pokroić czy potrzebna jest kandyzowana?

Anonimowy pisze...

naprawdę pyszne!

Prześlij komentarz

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More