4 czerwca 2011

Ciasto rabarbarowo-truskawkowe z bezą


Składniki:
- 1 szklanka mąki orkiszowej
- 4 jajka
- 5 łodyg rabarbaru

- truskawki
- 100 ml jogurtu naturalnego
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka wanilii ( może być sproszkowana albo w wersji aromatu)
- 1 łyżeczka miodu
- 5 łyżek cukru trzcinowego

Żółtka ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy mąkę orkiszową, jogurt naturalny, cienko pokrojony rabarbar, truskawki- pokrojone w plasterki, wanilie, proszek do pieczenia oraz miód. Kolejno ubijamy białka. 1/4 ubitych białek dodajemy do masy. Przelewamy ciasto do formy.  Do pozostałych białek dodajemy 1 łyżkę cukru, delikatnie mieszamy i kładziemy na wierzch ciasta.
Piekarnik nagrzewamy do 180stopni C, pieczemy około 45 minut.

7 komentarze:

kikimora pisze...

Nie przepadam za bezą, ale z kwaśnym rabarbarem i truskawkami musi się fajnie komponować :)

Akademia Zdrowia pisze...

ja za to beze uwielbiam :) pyszności

islanzadi pisze...

a ja właśnie bezę w ciastach najbardziej lubię. wygląda lekko i smacznie :)

Atria C. pisze...

Ja też robiłam ciasto z truskawkami i rabarbarem
http://ziolowyzakatek.blogspot.com/2011/05/kruchy-placek-rabarbarowo-truskawkowy-z.html

Ale niuestety bez bezy. Moja Mama robi z bezą:) Pychota!

Anonimowy pisze...

bardzo fajna propozycja. połączenie rabarbaru i truskawek jest pyszne, a do tego jeszcze beza. pozdrawiam :)

margot pisze...

wygląda na bardzo pyszne , i ta maka orkiszowa , moja najlepsza z mąk

Paulina Podgórska pisze...

domyślam się że pyszne... Te ciasta taaak kuszą *_* aż mi się oczka świecą ;p

pozdrawiam :)

Prześlij komentarz

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More