12 kwietnia 2011

Owsianka z mango i kiwi


Składniki:
- 4 łyżki platków owsianych
- 3/4 szklanki mleka
- mango
- kiwi
słodzik/cukier

*Płatki owsiane zalewamy mlekiem i gotujemy. Po chwili dodajemy słodzik/cukier. Kiedy owsianka osiągnie odpowiednią konsystencje przelewamy do miseczki i dodajemy pokrojone mango i kiwi.

12 komentarze:

kikimora pisze...

Widać np. w moim przepisie na jaglankę, że bardzo lubię to połączenie :)

Lekka pisze...

Dużo pysznego zdrowia na talerzu.:)

Anonimowy pisze...

Przepraszam bardzo, ale to ma być zdrowe jedzenie? Sama mąka! Ludzie litości...

Doctor pisze...

Nie wiem gdzie masz tutaj składnik w postaci mąki... :)Jest natomiast błonnik i to w dużej ilości.
Ale jeśli drogi Anonimie chcesz się podzielić swoimi uwagami to proszę o konkrety :)

Anonimowy pisze...

Chodzi mi o to że jedzenie takich ilości mąki orkiszowej, płatków owsianych i tego typu rzeczy za zdrowe na pewno nie jest. Jestem zrozumiem jak na śniadanie sobie zjesz płatki ale jak jeszcze dochodzą do tego placki, naleśniki itd. no to za zdrowo nie będzie

Doctor pisze...

A czy ktoś namawia do tego żeby jeść to wszystko za jednym razem? Przecież to są przepisy, PROPOZYCJE i inspiracje kulinarne.
We wszystkim trzeba znać umiar.
Moje pytanie w takim razie jest - jeśli jedzenie płatków owsianych, mąki orkiszowej itp nie jest zdrowe to co jest? :)

Anonimowy pisze...

Hej spokojnie, wyraziłam tylko swoją opinię bo skoro są dostępne komentarze to raczej do tego służą a ty widzę za bardzo się tym ekscytujesz. I nie powiedziałam że jest to niezdrowe tylko że takie ilości to przesada, jak sama powiedziałaś trzeba znać umiar.

Doctor pisze...

Niestety, owy temat nie wywołuje u mnie zbyt dużej ekscytacji. :)
Nie rozumiem jednak co według Ciebie tutaj jest przesadą- stosowanie produktów z wiekszą zawartością składników odżywczych i błonnika ?
Warto konkretyzować swoje wypowiedzi i posiadać odpowiednie argumenty, a nie krytykować wyłącznie dla krytyki.
Komentujesz też jako "Anonim" co również nie daje zbyt dużej wiarygodności. :)

Anonimowy pisze...

Nie posiadam nicka, bloga a mój numer ID nie jest ci do niczego potrzebny także komentuje jako anonim. Widzę że jednak nie jesteś na tyle rozgarniętą osobą żeby normalnie o tym porozmawiać a z góry mówisz że krytykuje dla krytyki. Może skoro uważasz moją opinie za błędną to powinnaś mnie z niej wyprowadzić skoro tak jest. No ale cóż...

słodkosłona. pisze...

Anonimowy, zapraszam do zapoznania się z nową piramidą żywienia, albo chociaż do poznania najbardziej popularnych zasad dotyczących zdrowego żywienia, zanim wyrazisz kolejnym zdaniem swoje genialne zdanie. ręce mi opadły.

Doctor, pysznie jak zwykle, uwielbiam kiwi i mango, a już razem to spełnienie marzeń. <3

Joanna pisze...

Ehhhh, to ja dla odmiany jakiś miły komentarz zostawię. Takie owsiankowe śniadanko pyszne jest i super zdrowe dzięki błonnikowi i więglowodanom. Ja co prawda, jako weganka, zamiast mleka zwykłego użyję sojowego lub innego niezwierzęcego, ale to już szczegół drobny. Po takim śniadanku aż się chce żyć, pracować, cieszyć się życiem. Daje pożądnego kopa energetycznego o poranku o błonniku nie wspominając, bo to oczywista oczywistość. A jak już robisz z kiwi i mango, to można też dodać trochę wiórków kokosowych - będzie jeszcze bardziej egzotycznie i niespodzianka na języku :-)

Owsianka pisze...

wiadomo ze kazdy ma prawo do komentarza ale chodzi o to zeby tez docenic czym inni sie z nami dziela. Doctor codziennie daje nam super przepisy a my mozemy sobie wybrac z nich to co chcemy! Jesli anonim nie chce jesc blonnika i maki to jej sprawa i niech wybiera swoje produkty. Ale nie musi ona jednak wprowadzac takiej niezdrowej i negatywnej debaty i nazywac ludzi "nierozgarnietymi", wolac do ludzi "litosci" itd....Krytyka przychodzi latwo, a docenienie czyjes pracy jest zawsze ciezsze!

p.s. Super przepisy :))

Prześlij komentarz

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More